اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

 

همیشه داشتن اعتماد به نفس باعث میشود حس کنیم جهان جای بهتری برای زندگی کردن است. مانند یک روز آفتابی و پر انرژی در نهایت خوش شانسی و دلخوشی. درست همانطور که خورشید جهان را روشن می کند اعتماد به نفس هم جز به جز یک زندگی را روشن تر می‌کند.

برعکس اعتماد به نفس پایین ناشی از ترس ها و زخم های زندگی مثل یک تاریکی رو به گسترش، بخش به بخش زندگی ما را آرام و پیوسته در بر می گیرد و ریشه در اعماق ذهن ما میدواند، با این حال در هر زمانی این خود ما هستیم که باید تغییر را شروع کنیم.

در اینجا ما راه هایی را به شما معرفی می کنیم تا اعتماد به نفس بالاتری پیدا کنید و آنها را در زندگی خود به کار برید.

 

1- چند قابلیت خوب حتی اگر در شما وجود ندارند را آنقدر به خود بگویید و تلقین کنید که تبدیل به واقعیت شود (به خود تلقین کنید تا اتفاق بیافتد)

واضح است که اگر شما به دنبال اعتماد به نفس بالا هستید میتوانید با خصوصیت های خوب رفتاری در صورت القای مداوم آنها به خود راه خوبی را شروع کنید تا در نهایت به این باور برسید که همه چیز، عالی و بی نقص در شما پدیدار شده اند.

 

2- لباس مناسب بپوشید

هیچ چیز مثل زمانی که شما در آینه به خود نگاه می کنید و از وجود خود لذت می برید به شما حس خوب و اعتماد به نفس بالا نمی دهد، من خودم فرد دمدمی مزاجی هستم و همیشه در لباسم به تنوع فکر می کنم اما گاهی اوقات برای دل خودم هم که شده به سبک و سیاق خودم لباس می پوشم تا هم حس خوبی داشته باشم و هم اعتماد به نفس بالاتری.

 

3- یک شبکه مثبت ایجاد کنید

با افراد مثبت و موفق همراه شوید تا نکات بارز آنها در شما تاثیرگذار شود، این کار باعث می شود امواج منفی کمتری در طول روز دریافت کنید.

 

4- یک عادت بد هر چند کوچک را اصلاح کنید

تغییر دادن یک عادت بد به شما حس بهتری می دهد، نشان دهید که قلبا می‌خواهید این عادت هر چند کوچک را اصلاح کنید. همیشه مجموعه چیزهای کوچک باعث یک دستاورد بزرگ می شود تا همیشه حس خوب و اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید.

 

5- ورزش کنید

بر هیچ کس پوشیده نیست که ورزش به طور مستقیم با روحیه خوب ارتباط دارد. اگر تلقین و خودباوری به شما کمک نکند می توانید حس خوب را با تحرک و ورزش مستمر به دست آورید، حتی این انگیزه ورزشی می تواند از شما به دیگران هم منتقل شود و با هم همراه شوید.

 

6- آموزش

اگر لذتی از کار خود نمی برید یا با خانواده دچار مشکل شده اید، فعال بمانید و از کلاس های گروهی استفاده کنید. کلاس هایی که موضوع آنها برای شما جذاب باشند و شما را در یک محیط پرشور قرار دهند. این کار به شما هم انگیزه می دهد و هم افکار منفی را از شما دور می کند.

 

7- شرکت در کارهای داوطلبانه و عمومی

اکثر افرادی که به فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه می‌پردازند بیشتر اوقات حس بهتری نسبت به خود و پیرامون خود دارند. وقتی شما به کسی کمک می‌کنید یا مثلا برای پاکیزگی محیط زیست و طبیعت در جمع‌های داوطلبان شرکت می کنید در یک محیط دوستانه مثبت قرار می گیرید و هم حس خوشایندتری در شما ایجاد می شود.

 

8- نظم و پاکیزگی

مرتب بودن خانه و ساماندهی فضای کاری، در کنار پاکیزگی می تواند به شما احساس بهتری القا کند و باعث آرامش شما شود. شک نکنید که با انجام این نکته ساده حس بسیار مثبتی را تجربه خواهید کرد.

 

حسی که شما از خودتان دارید نه تنها روی شخصیت شما تاثیر گذار است بلکه تاثیر مستقیمی در محیط اطراف شما ایجاد می کند حتی اگر مسیر شما در زندگی هدفی دیوانه وار باشد ولی شما از آن لذت می برید، این همان معنای زندگی است. اگر همه به ندای درونی مثبت و روشن خود پاسخ مناسب دهند و به آن اعتقاد داشته باشند می‌توانند اولین گام را برای دنیای بهتر و آینده ای روشن تر بردارند.