6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)

در قسمت اول این مطلب دیدیم که بازار کار در دنیای امروز چطور تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است: فصل‌هایی که شرکت‌ها کارکنان جدیدشان را استخدام می‌کردند تغییر کرده است و دیگر قابل پیش بینی نیست، صنایع کلیدی رونق خواهند گرفت و کارهای فریلنسری و پروژه‌ای خواهان بیشتری پیدا خواهند کرد.

در ادامه، به بررسی سایر تغییرات دنیای کار می‌پردازیم.

4.دورکاری ادامه پیدا می‌کند

شیوع ویروس کرونا تصور بسیاری از کارفرمایان در مورد دورکاری را تغییر داده است. بعید به نظر می‌رسد که تعداد کارکنان تمام وقتی که در یک دفتر یا محل کار مشغول هستند، به اندازه قبل از سال 2020 برگردد. اما این بدین معنا نیست که شما دیگر به محل کار بر نخواهید گشت. به احتمال زیاد، بعضی از شرکت‌ها در ادامه کار خود همچنان از دورکاری استقبال خواهند کرد، بعضی دیگر خواهان حضور کارکنان در دفتر هستند، و بعضی هم به دنبال مدل‌های ترکیبی و انعطاف پذیر خواهند بود. در این میان، بسیاری از سازمان‌ها بدون در نظر گرفتن این که چه سبکی را به کار خواهند گرفت، از راه دور به انجام فرایندهای استخدامی ادامه خواهند داد. 

چطور سازگار شوید:

5.استخدام‌ها خودکارتر خواهند شد

استخدام‌کنندگان هرچه بیشتر به سیستم‌های خودکار روی می‌آورند تا بتوانند حجم انبوه درخواست‌ها را مدیریت کنند، تا جایی که کارجویان باید انتظار فرایندهای مصاحبه‌ای خودکار بیشتری را داشته باشند. برای مثال، بعضی شرکت‌ها از مصاحبه‌های از قبل ضبط شده برای غربالگری کارجویان استفاده می‌کنند و بعضی شرکت‌ها هم در حال توسعه هوش مصنوعی برای بررسی این مصاحبه‌ها هستند، به طوری که این هوش مصنوعی به کلمات کلیدی کارجویان گوش می‌کند و حالت‌ چهره‌هایشان را تماشا می‌کند. این سطح از فناوری هنوز در مراحل اولیه‌اش به سر می‌برد اما در حال پیشرفت است. 

چطور سازگار شوید:

6.رقابت‌ها بیشتر خواهند شد

با افزایش بیکاری و دورکاری، متقاضیان بیشتری برای هر آگهی شغلی اقدام می‌کنند و این دیده شدن شما در میان تعداد بالای متقاضیان را دشوارتر می‌کند و این به معنای طولانی‌تر شدن فرایند کاریابی است. 

چطور سازگار شوید:

سال گذشته سال منحصر به فردی بود و سال 2021 هم مثل یک چرخ و فلک غیرقابل پیش‌بینی است. با این وجود، هنوز هم می‌شود امیدوار بود و هنوز هم نقاط روشن بسیاری برای کار پیدا کردن وجود دارد. 

شما هم از تجربه‌ای که در مورد کار پیدا کردن در شرایط کرونا داشته‌اید برای ما و دوستان‌تان بنویسید. 



منبع:

https://www.themuse.com/advice/job-search-trends-tips-2021