سه استراتژی برای استخدام پرسنل دورکار

سه استراتژی برای استخدام پرسنل دورکار

استخدام پرسنل در بازار رقابتی امروز یکی از چالش‌های کارفرمایان به شمار می‌رود. افرادی که در این وضعیت برای استخدام اقدام می‌کنند انتظارات بیشتری از کار خود دارند و این باعث شده است تا مدیران شرکت‌ها مجبور باشند مراحل بیشتری را برای استخدام کارمندان مناسب برای تیم خود انجام دهند. بسیاری از مراجعه‌کنندگان برای گرفتن کار نیز استعداد و تخصص پایینی برای کار مورد نظر دارند و کارفرمایان با این چالش مواجه هستند که آیا کسی که استخدام می کنند، می‌تواند متناسب با چشم اندازها و اهداف شرکت کار کند؟

اما اگر به این نتیجه برسید که افرادی را خارج از منطقه جغرافیایی خود استخدام کنید، چه کار باید بکنید؟ آگهی های شغلی

در حالی که به نظر می‌رسد استخدام پرسنلی که امکان رفت‌و‌آمد روزانه از محل زندگی به شرکت شما را ندارند توجیه عقلانی نداشته باشد، افراد زیادی تمایل دارند که دورکاری کنند یا محل زندگی خود را تغییر دهند و در نزدیکی شرکت ساکن شوند. تحقیقات و پرسشنامه‌ای که ما در سال ۲۰۱۸ از کاربران سایت The Muse انجام دادیم نشان داد که ۸۹ درصد پاسخ‌گویان جابه‌جایی به شرکت خوب و داشتن یک جایگاه مناسب در شرکت را اولویت خود می‌دانند و بیش از نصف پاسخ‌گویان موقعیت‌های شغلی خارج از محلی فعلی خود را جست‌جو می کنند.

نکته مهمی که در استخدام پرسنل جدید باید مورد توجه شما قرار گیرد این است که اگر شما کاندیداهایی را که دور از شرکت زندگی می‌کنند را استخدام نکنید، تعداد زیادی از افراد واجد شرایط را از دست خواهید داد و با کمی انعطاف در شهر محل زندگی افراد علاقه‌مند به این شغل می‌توانید افراد شایسته‌ای را جذب کنید.

با توجه به مطالب گفته شده برای استخدام افراد دورکار، مجازی کاری و افرادی که شهرشان را تغییر دهند چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟

در این مقاله سه راهبرد عملی را که کیلی رامبف مدیر ارشد استخدام پرسنل شرکت DigitalOcean و ایمی وینبرایت مدیر پروژه جهانی Talent Attraction و استخدام کننده شرکت دل در گزینش استخدامی خود به کار می‌برند را توضیح می‌دهیم تا شما هم بتوانید در مدیریت پرسنل خود از آن استفاده کنید.

استراتژی شماره ۱: درباره دورکاری صحبت کنید

افرادی که کاندیدای استخدام در شرکت شما هستند را از فرصت کار انعطاف‌پذیر موجود در شرکت‌تان برای افراد دورکار مطلع کنید و آنان را از پشتیبانی‌هایی که از کارمندان شرکت انجام می‌دهید آگاه کنید. این اطلاعات را در کل مراحل استخدام در اختیار افراد متقاضی قرار دهید.

شرکت DigitalOcean علاقه به دورکاری کارمندان خود را در هر مرحله از فرایند استخدامی گنجانده‌ و محل‌هایی را که با توجه به نیاز تیم می‌توانند پشتیبانی کند را در نظر متقاضیان برجسته می‌کند.

شرکت DigitalOcean موقعیت‌های شغلی متناسب با دورکاری که خالی هستند را به همراه اطلاعاتی در مورد اینکه دورکاری در شرکت چگونه است به صورت برچسب در سایت خود آورده است.

شرکت فناوری‌های دل برای اینکه تعهد خود را در مورد انعطاف‌پذیری نسبت به افراد دورکار نشان دهد، داستان کاری کارمندان خود را به اشتراک می‌گذارد. دل از متقاضیان کار می‌خواهد خود را به جای یکی از این کارمندان در نظر بگیرند و این احساس را داشته باشند که اگر یک موقعیت جغرافیایی دور در شرکت استخدام شوند در این شرکت با انعطاف با آنها برخورد خواهد شد.

DELL کارمندانی را که می‌خواهند داستان زندگی خود را به اشتراک بگذارند پیدا می‌کند و در کانال‌های شبکه اجتماعی خود داستان آنها را منتشر می‌کند تا کارجویان بتوانند دلایل قانع کننده‌ای برای پیوستن به این شرکت پیدا کنند.

کارمندان شرکت با اشتراک‌گذاری داستان زندگی خود به شما نشان می‌دهند که کل زندگی آنها در کار خلاصه نشده است و آنها یک زندگی سالمی غیر از محیط کاری نیز دارند. این داستان‌ها نشان می‌دهد که سیاست‌های انعطاف‌پذیر دل همه کارمندان را در حمایت می‌کند.

استراتژی شماره ۲: قابل اعتماد باشید

متقاضیان استخدام باید این احساس را داشته باشند که ارزش‌هایی که در فرایند استخدام با آن مواجه می‌شوند با واقعیت شغلی که قرار است در آن مشغول شوند یکی است. این مسئله برای افرادی که از راه دور می‌خواهند با شما کار کنند اهمیت بیشتری دارد. به این منظور در زمان استخدام پرسنل باید ارتباط معنی داری بین پیام‌هایی که از طریق اداره استخدام سازمان بیان می‌شود و عملکرد شرکت وجود داشته باشد.

مدیران DigitalOcean با به کارگیری سیاست‌ها، فرایندها و ابزارهای خاص فرهنگ دورکاری خود را به صورت واقعی پیش می‌برند. در این شرکت نیروهای دورکار نماینده خاص خود را برای تجارب کارمندی دارند‌.

از کارمندان دورکار حمایت می‌شود تا هرجایی که باشند از یک محیط کاری کامل و دارای امکانات برای انجام وظایف خود استفاده کنند. برای مثال در حالی که کارمندان موجود در ساختمان شرکت می‌توانند به صورت روزانه از صبحانه آماده شده در شرکت بخورند پرسنل دورکار نیز می توانند از بسته‌های پیشنهادی صبحانه به صورت ماهیانه استفاده کنند. ثبت آگهی

این شرکت در یک برنامه هفتگی تمام کارمندان دورکار را در محل شرکت جمع می‌کند و به صورت رو در رو این افراد می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

برنامه اسلک نیز برای پشتیبانی و آموزش نیروهای دورکار جدید طراحی شده و پرسنل استخدام شده در شروع کار با گیف‌ها و کامنت‌های زیادی مواجه می‌شوند که اکمک می‌کند خود را عضوی از تیم احساس کنند.

شرکت دل نیز اعتماد به مدیران و کارمندان را رویه خود کرده و معتقد است هر یک از مدیران با اعتماد به تیم خود ابتدا به تیم کمک می‌کند و از طریق تیم این بهره‌وری به کل سیستم می‌رسد.

استراتژی ۳: متقاضیان استخدام را در جایی که هستند ملاقات کنید

همان‌طور که می‌دانید شما باید فرهنگ حمایت از دورکاری سازمان را در هر یک از مراحل استخدام نشان دهید تا متقاضیان فعال و کاری را جذب شرکت کنید. محتوایی که بینش شما را درباره دورکاری و فضای کاری انعطاف‌پذیر هدایت می‌کند باید بخشی از استراتژی استخدام پرسنل جدیدتان باشد. حالت ایده آل این است که هر کس که در پی آشنایی با شرکت شما باشد با این جنبه از روش کاری سازمان نیز آشنا شود.

شرکت DigitalOcean علاوه بر سایت خود در سایت‌های مرتبط دیگر صفحه‌ای برای معرفی بخش‌های دورکار خود ایجاد کرده است و عکس‌ها و مطالب مربوط به این موارد را در آنجا منتشر می‌کند. کارکنان فارغ از محلی که در آنجا ساکن هستند و کار خود را انجام می‌دهند احساس ارتباط نزدیکی با همکاران خود و مدیران شرکت دارند.

به طور مشابه اگر شما بخش استخدام پرسنل سایت شرکت دل را بررسی کنید به اطلاعاتی در مورد شیوه‌های کاری انعطاف‌پذیر این شرکت دست پیدا می‌کنید. در سال ۲۰۰۹ شرکت دل با به وجود آورد برنامه CWP که با عنوان برنامه متصل به محل کار نیز شناخته می‌شود، گزینه‌های مختلف خود برای کار انعطاف‌پذیر را ارائه کرد. در برنامه گفته شده، ویدیویی از کارمندان شرکت دل وجود دارد، این افراد از قانون کار دل می‌گویند که چگونه آنها را قادر می‌سازد هم کار حرفه‌ای شرکت را انجام دهند و هم به کارهای شخصی خود بپردازند. مهم‌ترین نکته در مورد این دو شرکت این است که همیشه در دسترس هستند. 

سخن آخر

اگر شما در شرکت خود از نیروهای دورکار و شغل‌های انعطاف‌پذیر استفاده می‌کنید یا جدیدا به فکر توسعه چنین ایده‌ای در سازمان خود هستید، باید بدانید که این راه کارها برای پیشرفت شما در بازار رقابتی و کمبود نیروی کار با استعداد اهمیت بالایی دارند.

برای موفقیت در اجرای این راهکارها باید نیازهای پرسنل در محل جغرافیایی جدید را به درستی بشناسید و ضمن برطرف کردن آن به آموزش و توسعه سازمانی این افراد نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

منبع:

https://www.themuse.com/advice/attract-remote-workers-to-your-company

دوست داریم نظر شما رو هم در رابطه با این مقاله بدونیم :)

آخرین آگهی های شغلی

بازاریاب تلفنی پلاک پارت
بازاریاب حضوری پلاک پارت
انباردار پلاک پارت
کارگر فنی انبار پلاک پارت
کارگر خط تولید شرکت پرشین صنعت بهاستان
کارگر خدمات فراورده های گوشتی آندره
کارگر خط تولید فراورده های گوشتی آندره
پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29  اسفند 1402)
23 اسفند 1402

پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29 اسفند 1402)

در این متن، به بررسی حقوق و دستمزد پایه در سال 1403، و مقایسه آن با پایه حقوق سال 1402 خواهیم پرداخت.


مطالعه بیش‌تر
ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم
24 آبان 1402

ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم

بیمه بیکاری، یک نظام حمایتی است که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود تا افرادی که به دلایلی از شغل خود اخراج شده‌اند یا بیکار شده‌اند، تأمین مالی شوند. هدف از این نوع بیمه ایجاد امنیت مالی برای افراد بیکار است.


مطالعه بیش‌تر
آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی
21 آبان 1402

آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی

آزادسازی مدرک تحصیلی توسط کاریابی فرآیندی است که در آن دانش‌آموختگانی که از دانشگاه‌های دولتی تحصیل رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند اصل مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه محل تحصیل‌شان دریافت کنند.


مطالعه بیش‌تر
انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب
27 بهمن 1401

انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب

یافتن یک مسیر شغلی مناسب و طراحی کردن آینده حرفه‌ای خود از مهمترین تصمیماتی است که برای یک فرد در زندگی اتفاق می‌افتد. انتخاب شغل مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به زندگی شغلی و شخصی موفق‌تری برسید.


مطالعه بیش‌تر
چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم
29 تیر 1401

چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم

رزومه ساز یک ابزار ضروری برای اقدام در بدست آوردن شغل مورد نظر است. ساخت این رزومه هر قدر باکیفیت و حرفه‌ای انجام شود و شامل موارد قابل توجه‌ای از تجارب باشد، احتمال موفقیت متقاضی شغل را برای استخدام بالا می‌برد.


مطالعه بیش‌تر
نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل
21 تیر 1401

نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل

کارفرماها در استخدام نیروی ماهر به دنبال سه اصل هستند؛ کارجو چه شغل‌هایی داشته است؟ چه تجربیاتی داشته است؟ و چرا این شغل‌ها را برای خود انتخاب کرده است؟ بسیاری از رزومه‌ها بی‌معنی و غیرقابل درک هستند، شما باید تلاش کنید تا یک رزومه ایده آل تنظیم کنید. برای نوشتن یک رزومه حرفه‌ای به شما توصیه می‌کنیم تا مراحل زیر را دنبال کنید.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر