چطور هنگام جست‌وجو برای شغل منظم باشید

چطور هنگام جست‌وجو برای شغل منظم باشید

زمانی که دنبال یک شغل جدید می‌گردید باید روی موارد زیادی مدیریت داشته باشید. نه تنها باید تمام شغل‌هایی که برای آن‌ها پیشنهاد خود را فرستادید به همراه مدارک مربوطه پیگیری کنید، بلکه همچنین باید بدانید چه شرکت‌هایی با شما پس از دریافت پیشنهاد تماس گرفتند، کدام شرکت‌ها وقت مصاحبه گذاشتند، این مصاحبه‌ها برای چه تاریخی و در چه مکانی هستند، برای آماده شدن به چه چیزی نیاز دارید، چه زمان باید نتیجه را پیگیری کنید و در کل تمام مسائلی که زمینه موفقیت در کار را از همین مراحل ابتدایی فراهم می‌کنند. 

مدیریت تمامی مسائل بالا سخت است و یقینا دوست ندارید اشتباه کنید، بنابراین باید نظم داشته باشید. اما واقعا چطور این کار امکان دارد؟ در این مطلب می‌خواهیم به توصیه‌های کاربردی اشاره کنیم که به شما کمک می‌کنند در زمان جست‌وجو برای کار با اعتماد به نفس روی تمام جوانب آن کنترل داشته باشید و با هدفمندی به سمت رشد فردی خود پیش بروید. آگهی های شغلی

به سلیقه خود یک سیستم پیگیری مناسب انتخاب کنید

«جف ساندرز» متخصص بهره‌وری می‌گوید «من متوجه شده‌ام اکثر افرادی که به دنبال موفقیت در کار و جست‌وجوی یک شغل جدید هستند از مدیریت مسائل گوناگون خسته می‌شوند، چون سیستمی برای نظم بخشیدن به آن‌ها وجود ندارد.»

نه تنها زمان جست‌وجو برای یک شغل جدید بلکه حتی برای پیشرفت کاری جزئیات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها تسلط داشته باشید و برای این کار استفاده از یک سیستم نقطه شروع عالی است. اما چه سیستمی؟ بستگی به خود افراد دارد، بنابراین باید سیستمی را پیدا کنید که مناسب خود شما باشد. در ادامه چند مورد نام می‌بریم.

استفاده از یک صفحه گسترده (اکسل)

اگر می‌خواهید تمامی جزئیات مربوط به فرآیند جست‌وجوی شغل خود یا روند موفقیت در کار را در یک مکان داشته باشید، با استفاده از یک صفحه گسترده مانند اکسل شروع کنید.  

به عنوان راهنمایی می‌توانید برای هر درخواستی که به شرکت‌های گوناگون فرستادید یک ردیف برای پیگیری نام شرکت، تاریخ فرستادن درخواست، شغلی که خواهان آن بودید و یک لینک به وب‌سایت شرکت درست کنید. 

همچنین می‌توانید متن شرح شغلی را داخل فایل صفحه گسترده‌تان کپی و پیست کنید تا اگر شرکت مربوطه آن را هر دلیلی حذف کرد، همچنان آن را داشته باشید و بتوانید براساس آن برای پاسخ‌های خود در جلسه مصاحبه برنامه‌ریزی کنید.

هرچه در مراحل فرآیند استخدام به جلو پیش می‌روید می‌توانید ستون‌های بیشتری را برای پیگیری جزئیات زیر اضافه کنید:

نام مدیر استخدام

اطلاعات تماس مدیر استخدام (ایمیل و تلفن)

تاریخ‌های مصاحبه

یادداشت‌های مصاحبه (اگر باید چندین مصاحبه انجام دهید، وجود این یادداشت‌ها می‌تواند مفید باشد تا بتوانید به خودتان یادآوری کنید در مصاحبه در مورد چه چیزهایی بحث شود و در مصاحبه‌های بعدی باید به چه چیزهایی اشاره کنید)

فرستادن یادداشت تشکر 

تاریخ پیگیری نتیجه 

نتیجه نهایی (استخدام یا رد شدن)

همچنین می‌توانید یک تب در فایل اکسل خود اضافه کنید تا هرگونه اطلاعات شبکه‌سازی مربوط به جست‌وجوی شغل خود را به کمک دسته‌هایی مانند موارد زیر پیگیری کنید:

اسم مخاطب تماس

اطلاعات مخاطب تماس

پروفایل لینکدین

جزئیات روابط (به عنوان مثال آیا این افراد را در یک رویداد شبکه‌سازی ملاقات کردید؟ آیا یک همکار پیشنهاد کرد با آن‌ها تماس بگیرید؟) 

جزئیات و تاریخ (به عنوان مثال «در تاریخ 12 فروردین: فرستادن پیام در لینکدین در مورد یک موقعیت شغلی خالی در فلان شرکت» یا «در تاریخ 24 مهر: قرار در کافی‌شاپ برای صحبت در مورد جست‌وجوی شغلی، موفقیت در کار و نوع نقش شغلی که دوست دارم».)

فرستادن یادداشت تشکر 

تاریخ پیگیری نتیجه 

نتیجه نهایی (به عنون مثال، آیا فرد رابط به شما کمک کرد به مرحله مصاحبه برسید؟) ثبت آگهی

داشتن چنین فایلی که بتوانید تمامی این اطلاعات را در آن ذخیره و پیگیری کنید به شما کمک خواهد کرد روی مصاحبه‌های شغلی، درخواست‌های شغلی و گفتگوهای مربوط به شغل و شبکه‌سازی مدیریت داشته باشید و مطمئن خواهید شد، هیچ اطلاعات مهمی از قلم نخواهد افتاد.

راه‌حل بالا برای مدیریت شغل، روابط کاری و همچنین نظارت روی مراحل موفقیت در کار مفید است. 

استفاده از یک ابزار مدیریت پروژه

اگر ایده پیگیری تمامی اطلاعات مربوط به جست‌وجوی شغل در یک فایل صفحه گسترده با سلیقه شخصی شما جور در نمی‌آید، نگران نباشید! راه‌های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید استفاده از یک ابزار مدیریت پروژه مانند ترلو، آسانا، ClickUp یا Monday.com را در نظر بگیرید.

زمانی که برای موفقیت در کار یا جست‌وجوی شغلی خود از یک ابزار مدیریت پروژه استفاده می‌کنید «تمامی اطلاعات در یک محل است و می‌توانید تمام روز به آن‌ها دسترسی داشته باشید و زمان هر روز خود را به نحوی تنظیم کنید تا مطمئن شوید مهمترین مسائل را در اولویت قرار دادید.»

به عنوان مثال می‌توانید یک پروژه یا کارت متفاوت برای هر شغلی که درخواست خود را برای آن فرستادید یا پیش‌نیازهای موفقیت در کار درست کنید. سپس می‌توانید روی آن کارت وظایف فردی ایجاد کنید، تمامی اطلاعات مربوط برای تکمیل این وظایف را جمع‌آوری کنید و یادآورهایی قرار دهید تا به شما در حفظ نظم کمک کند. 

بنابراین به عنوان مثال فرض کنیم برای شغلی که واقعا نسبت به آن هیجان‌زده هستید یک تاریخ برای مصاحبه حضوری مشخص شده است. می‌توانید چندین هدف برای خود تعیین کنید تا مطمئن شوید برای مصاحبه به خوبی آماده هستید.

یکی از این اهداف می‌تواند تحقیق در مورد شرکت مورد نظر (به همراه لینک‌های مرتبط) باشد یا پرینت چند نسخه از رزومه‌تان پیش از مصاحبه (با الحاق فایل رزومه به کارت مورد نظر) و یک هدف برای فرستادن یک یادداشت تشکر به فرد مصاحبه‌کننده.

همچنین می‌توانید تاریخ مشخصی برای هر وظیفه و هدف تعیین کنید تا به کمک یادآورهای این ابزار مطمئن شوید کارها به موقع انجام می‌شود و هیچ چیزی را از دست نمی‌دهید.

این که کدام ابزار مدیریت پروژه را انتخاب کنید یا دقیقا چطور اطلاعات مربوط به موفقیت در کار آینده خود و اطلاعات جست‌وجوی شغلی‌تان را منظم کنید، به خودتان بستگی دارد. ولی به طور کلی این پلت‌فرم‌ها می‌توانند به شما در نظم بخشیدن به این کارها کمک کنند تا با توانایی بیشتری روی آن‌ها مدیریت داشته باشید و به سمت موفقیت در کار پیش بروید. 

استفاده از یک زونکن

نظم بخشیدن به روند موفقیت در کار یا اطلاعات مربوط به فرآیند جست‌وجوی شغل به کمک ابزارهای دیجیتال راحتی خاصی دارد. اما اگر روش‌های قدیمی را ترجیح می‌دهید؛ استفاده از یک زونکن (کلاسور) به همان شکل موثر است.

می‌توانید یک زونکن شغلی درست کنید که هر برگه آن به شرکت‌های مختلفی که درخواست خود را فرستادید اختصاص یافته است. روی هر برگه می‌توانید شرح هر شغل، یک چک لیست برای شغل‌هایی که درخواست کردید، چندین نسخه از رزومه خود یا هر گونه اسناد دیگری را قرار دهید که به آن نیاز دارید.

هر چه در فرآیند استخدام به جلوتر پیش می‌روید، می‌توانید براساس نتایج برگه‌های مختلف زونکن را حذف یا اضافه کنید. به عنوان مثال اگر در یک شرکت استخدام نشدید، می‌توانید تمامی اطلاعات آن را از زونکن در بیاورید. یا اگر یک شرکت از شما خواسته است به عنوان بخشی از فرآیند مصاحبه یک پروژه آزمایشی را تکمیل کنید، می‌توانید جزئیات آن را چاپ کنید و در زونکن قرار دهید.

منبع:

https://www.themuse.com/advice/how-to-organize-track-job-search



دوست داریم نظر شما رو هم در رابطه با این مقاله بدونیم :)

آخرین آگهی های شغلی

بازاریاب تلفنی پلاک پارت
بازاریاب حضوری پلاک پارت
انباردار پلاک پارت
کارگر فنی انبار پلاک پارت
کارگر خط تولید شرکت پرشین صنعت بهاستان
کارگر خدمات فراورده های گوشتی آندره
کارگر خط تولید فراورده های گوشتی آندره
پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29  اسفند 1402)
23 اسفند 1402

پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29 اسفند 1402)

در این متن، به بررسی حقوق و دستمزد پایه در سال 1403، و مقایسه آن با پایه حقوق سال 1402 خواهیم پرداخت.


مطالعه بیش‌تر
ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم
24 آبان 1402

ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم

بیمه بیکاری، یک نظام حمایتی است که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود تا افرادی که به دلایلی از شغل خود اخراج شده‌اند یا بیکار شده‌اند، تأمین مالی شوند. هدف از این نوع بیمه ایجاد امنیت مالی برای افراد بیکار است.


مطالعه بیش‌تر
آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی
21 آبان 1402

آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی

آزادسازی مدرک تحصیلی توسط کاریابی فرآیندی است که در آن دانش‌آموختگانی که از دانشگاه‌های دولتی تحصیل رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند اصل مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه محل تحصیل‌شان دریافت کنند.


مطالعه بیش‌تر
انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب
27 بهمن 1401

انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب

یافتن یک مسیر شغلی مناسب و طراحی کردن آینده حرفه‌ای خود از مهمترین تصمیماتی است که برای یک فرد در زندگی اتفاق می‌افتد. انتخاب شغل مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به زندگی شغلی و شخصی موفق‌تری برسید.


مطالعه بیش‌تر
چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم
29 تیر 1401

چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم

رزومه ساز یک ابزار ضروری برای اقدام در بدست آوردن شغل مورد نظر است. ساخت این رزومه هر قدر باکیفیت و حرفه‌ای انجام شود و شامل موارد قابل توجه‌ای از تجارب باشد، احتمال موفقیت متقاضی شغل را برای استخدام بالا می‌برد.


مطالعه بیش‌تر
نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل
21 تیر 1401

نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل

کارفرماها در استخدام نیروی ماهر به دنبال سه اصل هستند؛ کارجو چه شغل‌هایی داشته است؟ چه تجربیاتی داشته است؟ و چرا این شغل‌ها را برای خود انتخاب کرده است؟ بسیاری از رزومه‌ها بی‌معنی و غیرقابل درک هستند، شما باید تلاش کنید تا یک رزومه ایده آل تنظیم کنید. برای نوشتن یک رزومه حرفه‌ای به شما توصیه می‌کنیم تا مراحل زیر را دنبال کنید.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر