چگونه رزومه خود را برای استخدام در دوران شیوع ویروس کرونا ارتقا دهیم؟

چگونه رزومه خود را برای استخدام در دوران شیوع ویروس کرونا ارتقا دهیم؟

با شیوع ویروس کرونا برخی از شرکت‌ها برای جلوگیری از همه‌گیری این ویروس، سیاست دورکاری در پیش گرفته‌اند. همچنین برخی از شرکت‌ها به دلیل رکود اقتصادی بسیاری از نیرو‌های خود را اخراج کرد‌ه‌اند. در این شرایط برخی از افراد به ا‌مید فرصت کاریابی در قرنطینه دست به ارسال رزومه برای شرکت‌ها و ادارات مختلف ‌می‌زنند. 

هر چند که اقتصاددانان به دلیل شیوع کرونا، رکود اقتصادی را پیش‌بینی ‌می‌کنند، اما کارشناسان حرفه‌ای معتقدند، بهتر است متقاضیان کار به شبکه‌سازی و استفاده از روش‌های مختلف کاریابی در قرنطینه ادامه دهند. لازم است افراد این موضوع را در نظر بگیرند که شرایط فعلی موقتی است و رزومه‌های ارسالی آن‌ها پس از پایان عمر ویروس کرونا بررسی خواهد شد.  آگهی های شغلی

دنیل بیوپارنلت، مدیر عامل و مربی اجرایی شرکت bltCareers در این خصوص ‌می‌گوید: «امروزه شرکت‌ها به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از ویروس کرونا نیرویی استخدام نمی‌کنند. زیرا مدیران در تلاشند تا بفهمند، چگونه در این اوضاع می‌توانند شرایط اقتصادی خود را سر پا نگه دارند و راه‌های جدیدی برای تجارت پیدا کنند. اما از آن‌جایی که در آینده نزدیک، اوضاع به حالت طبیعی خود بر می‌گردد، رزومه‌های ارسال شده بررسی می‌شوند.»

در حال حاضر اکثر شرکت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا از استخدام نیرو‌های جدید جلوگیری ‌می‌کنند. آن‌ها معتقدند در صورتی که درآمد‌های شرکت و ‌میزان تقاضا برای خدمات شرکت به حالت قبل از پیدایش ویروس کرونا در بیاید، استخدام نیرو‌ها را از سر خواهند گرفت. 

به همین دلیل، انتظار ‌می‌رود کسانی که برای کاریابی در قرنطینه اقدام کرد‌ه‌اند، زمانی که شرکت‌ها شروع به استخدام ‌می‌کنند، شانس بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند. بنابراین استخدام در قرنطینه اصلا غیر ممکن نیست. 

با تمام آن‌چه که گفته شد، اگر شما هم به دنبال شغل هستید، ‌می‌توانید فرایند استخدام در قرنطینه را از همین الان شروع کنید و به طور جدی در جست‌وجوی شغل اید‌ه‎آل خود باشید. نکات زیر به شما کمک ‌می‌کند تا روند استخدام در قرنطینه را از همین امروز و به صورت موثرتر دنبال کنید. 

بررسی کنید که در شرایط فعلی استخدام برای شما چقدر ضرورت دارد.

اگر ‌می‌توانید جست‌وجوی شغل خود را به تعویق بیاندازید، پس منتظر بمانید تا شرایط به حالت عادی برگردد. زیرا در حال حاضر، متقاعد کردن مدیران برای استخدام ممکن است چالش برانگیزتر از حالت عادی باشد. 

یکی از راه‌هایی که بعد از شیوع ویروس کرونا و در شرایط رکود اقتصادی به افراد پیشنهاد ‌می‌شود این نکته است که اگر در حال حاضر شاغل هستید، به این فکر کنید که چگونه ‌می‌توانید در این شرایط کار خود را مطبوع‌تر کنید. هم‌چنین به افرادی که شاغل نیستند توصیه ‌می‌شود زیاد نگران وضعیت شغلی آینده خود نباشند. زیرا این شرایط موقت و گذرا است. اما این بدین معنی نیست که به دنبال فرصت شغلی نباشید.

به صورت آنلاین امور کاری خود را دنبال کنید یا به دنبال کاریابی در قرنطینه باشید. 

با شیوع ویروس کرونا رویداد‌ها برای مدتی لغو ‌می‌شوند. بنابراین باید یک استراتژی جدید از طریق شبکه سازی آنلاین پیدا کنید. کارشناسان کاریابی پیشنهاد ‌می‌دهند که افراد حرفه‌ای در هر حوزه‌ای را به صورت آنلاین جست‌وجو کنید و در مورد رویداد‌های مجازی در زمینه کاری از آن‌ها سؤال کنید.

گروه‌های حرفه‌ای در فیس‌بوک و لینکدین را پیدا کنید و به آن‌ها بپیوندید. هر دو شبکه اجتماعی برای هر گروه شغلی طیف گسترد‌ه‌ای از گزینه‌‌ها و رویداد‌ها را ارائه ‌می‌دهند. به عنوان مثال، اگر به دنبال شغلی در حرفه بازاریابی هستید، ‌می‌توانید به گروه حرفه‌ای بازاریابی و ارتباطات در LinkedIn بپیوندید. 

کارشناسان پیشنهاد ‌می‌دهند که به گروه‌ها و مکالمه‌های مختلف بپیوندید، پست‌های مرتبط را دنبال کنید و در مورد آن‌ها اظهار نظر کنید تا در معرض دید مدیران برجسته باشید. سعی کنید مقاله‌های مرتبط را برای مدیران ارسال کنید و در زمینه‌هایی که می‌توانید تخصص خود را نشان دهید و تا جای ممکن، مکالمه خود با مدیران را حرفه‌ای نگه دارید.

جهت کسب آمادگی برای استخدام در قرنطینه از یکی از دوستان خود درخواست کنید که به صورت مجازی به مصاحبه با شما بپردازد. سوال‌های متداول در استخدام را از شما بپرسد و شما را برای انجام مصاحبه بعد از برگشت شرایط به حالت عادی و پایان دوران ویروس کرونا آماده کند.  ثبت آگهی

در دسترس باشید.

شاید به تازگی مصاحبه ا‌میدوارکنند‌ه‌ای داشته باشید و به نظر برسد که شرکت تمایل به استخدام شما دارد. اما با توجه به شرایط فعلی، خبری از سمت مدیران نشنیده باشید. در این شرایط چه باید کرد؟ کارشناسان کاریابی ‌می‌گویند که از طریق ایمیل با مدیر تماس بگیرید و تأکید کنید که در این شرایط، منتظر پاسخ آن‌ها هستید.

به عنوان مثال، ‌می‌توانید ایمیلی با این مضمون برای مدیر شرکت ارسال کنید: «من مشتاقانه منتظر تماس شما هستم تا زمانی که شرایط همکاری برای ما فراهم شود به تیم کاری شما بپیوندم» یا ‌می‌توانید با روش خلاقانه‌ای درخواست خود را بیان کنید مانند این که: «در شرایط فعلی و با توجه به شیوع ویروس کرونا آیا موضوعی وجود دارد که بتوانم در خصوص آن به شرکت کمک کنم؟ شما قبلا برای من وقت قابل ملاحظه‌ای تخصیص داد‌ه‌اید و من ‌می‌خواهم لطف شما را جبران کنم».

 هدف اصلی این است که با مدیران خود در ارتباط باشید و نشان دهید که دغدغه کار خود را دارید. اگر مهارت خاصی دارید که ممکن است به شرکت کمکی کند آن را ذکر کنید. برای مثال ‌می‌توانید بگویید: «با توجه به این که من در گذشته، تیم‌های آنلاین را هدایت کرد‌ه‌ام، ممکن است، ایده‌هایی داشته باشم که برای دورکاری و افزایش عملکرد نیرو‌های شرکت موثر باشد».

در فرصت ایجاد شده آمادگی خود را برای شغل بیشتر کنید. 

افراد متقاضی شغل، اغلب به اولین فرصت کاری موجود، پاسخ مثبت ‌می‌دهند یا بدون این که کاملا در نظر بگیرند که در آینده ‌می‌خواهند چه کاری انجام دهند به جست‌وجوی هر شغلی ‌می‌روند. بهتر است که به عنوان شغلی، موقعیت شرکت و آینده کاری خود بیشتر فکر کنید و تما‌می‌ این موارد را یادداشت کنید. با توجه به مواردی که در ذهن دارید به بررسی موقعیت‌های گوناگون در شرکت‌های مختلف بپردازید و با توجه به معیار‌های خود و نیاز‌های هر شرکت کار‌های استخدام در قرنطینه را انجام دهید.

مهارت‌های خود را تقویت کنید

اکنون با شیوع ویروس کرونا و با توجه به تعطیلی اکثر مراکز آموزشی و ادارات، زمان مناسبی برای تقویت مهارت‌های شما به حساب ‌می‌آید. توضیحات شغلی را با ذکر هر مهارت و تجربه مورد نیاز، تجزیه و تحلیل کنید. سپس این موضوع را در نظر بگیرید که آیا این مهارت را دارید یا خیر. اگر به طور کامل، فاقد آن مهارت هستید سعی کنید تا آن را در دوران قرنطینه بیاموزید. اگر در مهارت‌ها ضعفی دارید، تلاش کنید تا مهارت خود را ارتقا دهید.

با کسب مهارت‌های لازم در دوران قرنطینه در صورت انتخاب مجدد بازار کار، خود را به گزینه استخدامی بهتری تبدیل خواهید کرد. به عنوان مثال، با شرکت در دوره‌های آنلاین رایگان مانند آموزش‌های مایکروسافت، نرم‌افزار‌های برنامه‌نویسی و سایر مهارت‌ها، ‌می‌توانید رزومه خود را غنی‌تر کنید و شانس استخدام خود را بیشتر از پیش کنید. 


دوست داریم نظر شما رو هم در رابطه با این مقاله بدونیم :)

آخرین آگهی های شغلی

بازاریاب تلفنی پلاک پارت
بازاریاب حضوری پلاک پارت
انباردار پلاک پارت
کارگر فنی انبار پلاک پارت
کارگر خط تولید شرکت پرشین صنعت بهاستان
کارگر خدمات فراورده های گوشتی آندره
کارگر خط تولید فراورده های گوشتی آندره
پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29  اسفند 1402)
23 اسفند 1402

پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29 اسفند 1402)

در این متن، به بررسی حقوق و دستمزد پایه در سال 1403، و مقایسه آن با پایه حقوق سال 1402 خواهیم پرداخت.


مطالعه بیش‌تر
ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم
24 آبان 1402

ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم

بیمه بیکاری، یک نظام حمایتی است که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود تا افرادی که به دلایلی از شغل خود اخراج شده‌اند یا بیکار شده‌اند، تأمین مالی شوند. هدف از این نوع بیمه ایجاد امنیت مالی برای افراد بیکار است.


مطالعه بیش‌تر
آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی
21 آبان 1402

آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی

آزادسازی مدرک تحصیلی توسط کاریابی فرآیندی است که در آن دانش‌آموختگانی که از دانشگاه‌های دولتی تحصیل رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند اصل مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه محل تحصیل‌شان دریافت کنند.


مطالعه بیش‌تر
انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب
27 بهمن 1401

انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب

یافتن یک مسیر شغلی مناسب و طراحی کردن آینده حرفه‌ای خود از مهمترین تصمیماتی است که برای یک فرد در زندگی اتفاق می‌افتد. انتخاب شغل مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به زندگی شغلی و شخصی موفق‌تری برسید.


مطالعه بیش‌تر
چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم
29 تیر 1401

چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم

رزومه ساز یک ابزار ضروری برای اقدام در بدست آوردن شغل مورد نظر است. ساخت این رزومه هر قدر باکیفیت و حرفه‌ای انجام شود و شامل موارد قابل توجه‌ای از تجارب باشد، احتمال موفقیت متقاضی شغل را برای استخدام بالا می‌برد.


مطالعه بیش‌تر
نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل
21 تیر 1401

نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل

کارفرماها در استخدام نیروی ماهر به دنبال سه اصل هستند؛ کارجو چه شغل‌هایی داشته است؟ چه تجربیاتی داشته است؟ و چرا این شغل‌ها را برای خود انتخاب کرده است؟ بسیاری از رزومه‌ها بی‌معنی و غیرقابل درک هستند، شما باید تلاش کنید تا یک رزومه ایده آل تنظیم کنید. برای نوشتن یک رزومه حرفه‌ای به شما توصیه می‌کنیم تا مراحل زیر را دنبال کنید.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر