راه‌کارهایی برای پیدا کردن شغل در دوران بحران

راه‌کارهایی برای پیدا کردن شغل در دوران بحران

پیدا کردن شغل در شرایط کنونی که همه ما مطلع هستیم تمام دنیا با مشکل شایعی به نام بیماری کرونا مواجه است، دغدغه بزرگی به نظر می‌رسد. شرکت‌ها در این مواقع اقدام به کاهش مخارج خود یا شاید کم‌کردن اعضا و کارکنان خود می‌کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که این بحران به وجود آمده در سطح جهانی مطرح است و شرکت‌های بزرگ و کوچک نه تنها در کشورهای نه چندان پیشرفته دچار ضرردهی شده‌اند بلکه کشورهای بزرگ و مطرح صنعتی و پیشرفته علمی هم از تبعات این همه‌گیری جهانی بی‌بهره نبوده‌اند و اقتصاد آن‌ها دچار مشکلات زیادی شده است.

اما اگر شما هم از جمله افرادی هستید که کسب‌ و کارتان از مشکل به وجود آمده متضرر شده‌است و به دنبال پیدا کردن شغل مناسب با ویژگی‌های خودتان هستید، نگران نباشید. روش‌های زیادی وجود دارد که توسط آن قادر خواهید بود به جستجوی کار بپردازید و از راه‌هایی مانند دورکاری یا اقدام برای موقعیت شغلی دیگر، این مشکل را حل کنید. آگهی های شغلی

در شرایط این چنینی همزمان با این که باید وضعیت به وجود آمده را مدیریت کرد، بهترین فرصت برای تقویت توانایی‌ها و مهارت‌افزایی است. افراد باهوش این مواقع را به عنوان بهترین زمان برای پیشرفت در قابلیت‌ها و آموختن هر چه بیشتر در حوزه کاری خود می‌دانند تا برای پیدا کردن شغل دست پر باشند. بحران کرونا به هر حال به پایان خواهد رسید و فردی موفق خواهد بود که پس از این بحران بتواند ادعا کند زمان آزاد موجود در این شرایط را هدر نداده و بیشترین استفاده را از آن برده است.

اگر به علت پیدایش ویروس جدید کرونا از کار و زندگی افتاده‌اید و برای پیدا کردن کار با مشکل مواجه هستید با تنها چند دقیقه صرف زمان برای خواندن این مطلب، سردرگمی‌های شما برطرف خواهد شد.


نکاتی که توجه به آن‌ها افزایش موفقیت در کاریابی را به همراه می‌آورد

برای هر کارجو که به دنبال پیدا کردن شغل مناسب است، گزینه‌های شغلی و انتخاب‌ها بر حسب مهارت‌های او وجود دارد. برای افرادی که از شغل و موقعیت خود دور مانده‌اند راه مناسب این است که به دنبال موقعیت‌های شغلی بیشتر براساس مهارت‌های کنونی خود بگردند. در زمان حاضر ابزارهای زیادی وجود دارد که کارجو و کارفرما را به هم نزدیک می‌کند و ارتباط شغلی بین آن‌ها را برقرار می‌کند. کاریابی از طریق نصب یک اپلیکیشن یا عضویت و دریافت خبرنامه‌های روزانه به آسانی ممکن شده است. اقدام به نصب این اپلیکیشن‌ها و عضویت در سایت‌های جستجوی شغل مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی نیست اما می‌تواند برای پیدا کردن شغل و رسیدن به موقعیت شغلی مناسب کارساز باشد.

با توجه به موقعیت کنونی خیلی از صاحبان مشاغل سعی در ادامه کار خود به صورت دورکاری دارند. روشی که به نظر می‌رسد بهترین گزینه در شرایط به وجود آمده برای پایدار ماندن شغل‌ها است. اگر شرکت شما هم تصمیم به اجرای برنامه دورکاری دارد پس خوشحال باشید اما در صورتی که شغل قبلی شما امکان ایجاد شرایط دورکاری را ندارد بهترین گزینه گشتن به دنبال موقعیتی مناسب یا پیدا کردن موقعیت شغلی دورکاری براساس مهارت‌های موجود یا کسب مهارتی جدید برای شغل یابی است.

نکاتی که در ادامه ذکر می‌شوند می‌توانند برای موفقیت در پیدا کردن شغل و غلبه بر بحران کنونی مفید باشند.

مراقب خودتان باشید

بله، اولین نکته مهم حفظ سلامت خود و اطرافیان همچنین مدیریت شرایط پیش آمده است. قطعا هیچ چیز از سلامت انسان اهمیت بیشتری ندارد و دستپاچگی و درگیری ذهنی، آرامش شما را از بین می‌برد. وجود اضطراب اولیه در روزهای نخستین پیدایش بیماری و اعمال قرنطیه خانگی طبیعی به نظر می‌رسد اما رفته‌رفته این شرایط باید تحت کنترل شما قرار گیرد و بهتر است برای روزهای پیش‌رو برنامه کارآمدی در نظر بگیرید.

کنترل استرس و حفظ آرامش در هر شرایط سختی به ویژه پیدا کردن شغل، منجر به اتخاذ تصمیم‌های درست و موفقیت‌آور می‌شود. تفریح‌های سالم را دنبال کنید، شاید دیدن یک فیلم سرگرم‌کننده برای رفع اضطراب مفید باشد یا با انجام ورزش‌ می‌توانید به بهبود استرس و درگیری ذهنی کمک کنید.

خواسته خود در روزهای آینده را مشخص کنید

با تهیه فهرستی از کارهایی که در این روزها به نفع‌تان است انجام دهید، می‌توان برنامه خوب و کارآمدی پیش‌بینی کرد. برای مثال یادداشت وظایف شغلی کنونی که به شما در دورکاری واگذار شده است یا اگر قصد تغییر شغل به صورت موقت را دارید نوشتن و آماده کردن سوابق کاری و عنوان شغل‌‌‌های مورد نظر و اقدام برای آن‌ها در پیدا کردن شغل و شغل یابی تاثیرگذار هستند.

برای کسب مهارت‌های اساسی و مورد نیاز هر موقعیت شغلی می‌توانید فهرستی از منابع را برای خود جمع‌آوری کنید و در فرصت مناسب از آن‌ها استفاده کنید. پیشرفت در کار از طریق استفاده از فرصت‌ها به دست می‌آید. ثبت آگهی

اگر لازم بود در مورد پیدا کردن شغل کمک بگیرید

استفاده از تجربیات افراد موفق و کسانی که شرایطی مشابه شما داشته‌اند می‌تواند در سریع‌تر شدن فرآیند شناسایی موقعیت‌های شغلی یا حتی پیدا کردن کار مفید باشد. مشورت کردن تجربه‌ای است که ارزان و بدون دردسر به دست می‌آید و کسانی که راه موفقیت را طی کرده‌اند، همیشه منبع خوبی برای آگاهی یافتن از مسیر صحیح موفقیت هستند.

علاوه بر این، شرکت‌ها اغلب راهنمای مشاغلی دارند که می‌توان از این مزیت برای پیدا کردن شغل استفاده کرد یا شاید شرکت در یک دوره کارآموزی چند هفته‌ای در رسیدن آسان‌تر به شغل و پیدا کردن کار اهمیت زیادی داشته باشد. استفاده از تجربیات و داشته‌های کارفرمای قبلی نیز می‌تواند در تصمیم‌گیری صحیح برای موفقیت در جستجوی شغل اثربخش باشد.

طبق تقاضای موقعیت ‌های شغلی اقدام کنید

شک نکنید در هر شرایط بحرانی می‌توان به سوی موفقیت قدم برداشت. درست است که بحران کرونا به بعضی از مشاغل ضررهای زیادی وارد کرده است اما باید این را هم در نظر گرفت که شغل‌های دیگری هم وجود دارد که تقاضای آن‌ها اگر بیشتر نشده باشد اما همچنان مانند قبل برای آن‌ها موقعیت کاری وجود دارد و برای پیدا کردن شغل می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

کارهایی مانند فروشگاه‌های اینترنتی و شغل‌های مرتبط آن، مراکز توزیع و پخش کالا، شغل‌های مبتنی بر فناوری، خدمات اینترنتی و شغل‌های مرتبط با بخش درمان فقط نمونه‌ای از مواردی هستند که همچنان تقاضای استخدام دارند و می‌توان برای رسیدن به آن به صورت پاره وقت اقدام کرد.

حتما روی توانایی مورد نیاز خود کار کنید و همواره جست‌و‌جو کنید

توجه به این نکته مهم‌ترین اصل است که کارفرماها دائما در حال بروز رسانی موقعیت‌های شغلی و استخدام افراد جدید هستند پس نباید ناامید شد و با نرسیدن به یک شغل به خصوص دست از تلاش برداشت. بنابراین همواره سابقه‌کاری و مهارت‌ها و توانایی‌های خود را بروز نگه دارید و برای پیدا کردن شغل در موقعیت‌های شغلی جدید اقدام کنید‌.

کسب یک توانایی جدید مرتبط با تخصص شما شاید زمان زیادی لازم نداشته باشد اما می‌تواند سابقه کاری‌تان را از دیگران متمایز کند. امروزه طریقه جستجوی کار تغییر کرده است و روش‌های نوین و راحتی برای آن وجود دارد همچنین برای کسب مهارت‌های مورد نیاز دوره‌های آنلاین بسیاری در بستر اینترنت وجود دارد که شرکت در آن‌ها شما را در رسیدن به شغل مورد علاقه و کاریابی کمک خواهد کرد. باید توجه کنید که کسب مهارت و افزودن به توانایی‌های خود نکته بسیار بااهمیت در پیدا کردن شغل در شرایط حال حاضر است.

منابع:

https://www.themuse.com/advice/laid-off-coronavirus

دوست داریم نظر شما رو هم در رابطه با این مقاله بدونیم :)

آخرین آگهی های شغلی

بازاریاب تلفنی پلاک پارت
بازاریاب حضوری پلاک پارت
انباردار پلاک پارت
کارگر فنی انبار پلاک پارت
کارگر خط تولید شرکت پرشین صنعت بهاستان
کارگر خدمات فراورده های گوشتی آندره
کارگر خط تولید فراورده های گوشتی آندره
پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29  اسفند 1402)
23 اسفند 1402

پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29 اسفند 1402)

در این متن، به بررسی حقوق و دستمزد پایه در سال 1403، و مقایسه آن با پایه حقوق سال 1402 خواهیم پرداخت.


مطالعه بیش‌تر
ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم
24 آبان 1402

ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم

بیمه بیکاری، یک نظام حمایتی است که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود تا افرادی که به دلایلی از شغل خود اخراج شده‌اند یا بیکار شده‌اند، تأمین مالی شوند. هدف از این نوع بیمه ایجاد امنیت مالی برای افراد بیکار است.


مطالعه بیش‌تر
آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی
21 آبان 1402

آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی

آزادسازی مدرک تحصیلی توسط کاریابی فرآیندی است که در آن دانش‌آموختگانی که از دانشگاه‌های دولتی تحصیل رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند اصل مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه محل تحصیل‌شان دریافت کنند.


مطالعه بیش‌تر
انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب
27 بهمن 1401

انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب

یافتن یک مسیر شغلی مناسب و طراحی کردن آینده حرفه‌ای خود از مهمترین تصمیماتی است که برای یک فرد در زندگی اتفاق می‌افتد. انتخاب شغل مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به زندگی شغلی و شخصی موفق‌تری برسید.


مطالعه بیش‌تر
چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم
29 تیر 1401

چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم

رزومه ساز یک ابزار ضروری برای اقدام در بدست آوردن شغل مورد نظر است. ساخت این رزومه هر قدر باکیفیت و حرفه‌ای انجام شود و شامل موارد قابل توجه‌ای از تجارب باشد، احتمال موفقیت متقاضی شغل را برای استخدام بالا می‌برد.


مطالعه بیش‌تر
نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل
21 تیر 1401

نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل

کارفرماها در استخدام نیروی ماهر به دنبال سه اصل هستند؛ کارجو چه شغل‌هایی داشته است؟ چه تجربیاتی داشته است؟ و چرا این شغل‌ها را برای خود انتخاب کرده است؟ بسیاری از رزومه‌ها بی‌معنی و غیرقابل درک هستند، شما باید تلاش کنید تا یک رزومه ایده آل تنظیم کنید. برای نوشتن یک رزومه حرفه‌ای به شما توصیه می‌کنیم تا مراحل زیر را دنبال کنید.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر