پیدا نکردن شغل و افسردگی بعد از آن

پیدا نکردن شغل و افسردگی بعد از آن

گاهی پیدا کردن شغل کار دشوار و زمانبری است و گاهی با خود درگیری و افسردگی نیز همراه میشود. اگر شما هم درگیر این مسئله هستید باید بدانید که چه کارهایی را انجام دهید


زمانی که افسرده هستید به شما این باور القا می‌شود که شما هیچ مهارتی ندارید، هیچ استعداد قابل تشخیصی ندارید و در نهایت شما احساس می‌کنید که هیچ سهمی در پازل دنیا ندارید. آگهی های شغلی

داشتن حتی میزان کمی از این احساسات می تواند به عنوان عامل بازدارنده عمل کند. به زبان ساده تر شور و شوق یا حس و حال پیدا کردن شغل را از شما میگیرد و شما را درگیر بی انگیزگی و بیکاری می‌کند و هم خطر افسردگی را افزایش می دهد.

در واقع افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات سلامت روان محسوب می‌شود که افراد در این دوره، احساساتی از قبیل بی ارزش بودن، کمبود انرژی، غمگین بودن و عدم تمرکز را تجربه می کنند.

حالا اگر شما هم یکی از میلیونها افرادی هستید که علیرغم تلاش برای پیدا کردن شغل مورد علاقه خود با معضل افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنید باید بدانید که چه کارهایی را باید انجام دهید.


آماده کردن خود برای هجوم هیجانات و احساسات

اگر هر کدام از ما نسبت به کاری که در آینده دوست داریم انجام بدیم، متعهد باشیم و برای تحقق بخشیدن به آن تلاش کنیم قطعاً میتوانیم سهم به سزایی در کاهش علائم افسردگی داشته باشیم.

وقتی در جستجوی شغل هستیم احتمال به یقیین، با موجی از هیجانات و احساسات روبرو می‌شویم و اگر کمی بیشتر دقت کنیم متوجه می‌شویم اینها بهایی است که برای پیدا کردن شغل مناسب باید پرداخت کنیم. همیشه پیدا کردن شغل حتی در بهترین شرایط، ممکن است شما را تحت فشار قرار دهد و هیجانات منفی را تشدید کند و باعث شود تمرکزتان را از دست بدهید و نتوانید به نتیجه دلخواه‌تان برسید.

در این وضع تنها کاری که باید انجام دهید فقط حرکت به سمت جلو‌ست و برای تمامی موقعیت های شغلی که فکر می‌کنید مناسب شما هستند رزومه ارسال کنید حتی برای فرصت های شغلی که احساس می کنید کمتر شانسی برای گرفتن مصاحبه حضوری دارید. در واقع احتمال رد شدن های مکرر رزومه شما و یا مصاحبه های حضوری شما، بخش جدایی ناپذیر این پروسه محسوب می شود و هرچه فرآیند استخدام شما طولانی‌تر شود درگیری های ذهنی و احتمالا افسرگی بیکاری بیشتر می‌شود و مواجه شدن و مقابله با این معضل سخت‌تر خواهد بود.


استفاده از مهارتهای فردی و برنامه ریزی منظم علی‌رغم درمان دارویی و مشاوره

علاوه بر درمان دارویی و مشاوره، بهترین و موثرترین راه پیشگیری و درمان افسردگی، استفاده از مهارتهای فردی و برنامه ریزی مناسب در طول روز و هفته می باشد. اگر هر روز مرتب ورزش کنید، برنامه ثابت برای کارهایتان داشته باشید، خواب کافی در طول شبانه روز داشته باشید واینها را جزء اولویت زندگی خود بدانید علاوه بر تغییر چشمگیر در وضعیت سلامت روانی‌تان، در روند جستجوی شغل مورد علاقه خود نیز نتایج بهتری را بدست خواهید آورد.


یک زنجیره حمایتی درست کنید

اگر بیکار هستید یا مشغول کاری هستید که احساس می‌کنید به شما تعلق ندارد قطعاً روزهای سخت و طاقت فرسایی را می‌گذرانید و شاید به نظر برسد که هیچ وقت هم نمی‌توانید از آنها رهایی پیدا کنید.

داشتن یک سری افراد قابل اعتماد همیشه می تواند تاثیر مثبتی در روند زندگی شما بگذارد.

وقتی در جستجوی شغل مورد علاقه خود هستید لازم است که ثابت قدم و مصمم باشید و به محض روبرو شدن با هر مانعی تسلیم نشوید و باید بدانید در این راه پر فراز و نشیب قطعاً شما به حمایت دوستان و خانواده نیاز خواهید داشت.

زمانی که می خواهید در یک مصاحبه کاری شرکت کنید و حتی زمانی که در یک مصاحبه کاری پذیرفته نمی شوید، به راحتی می‌توانید از تجربیات این افراد استفاده کنید تا حال بهتری داشته باشید و دلگرمتر بمانید. 

این سیستم حمایتی باعث پیشرفت شما می‌شود و نمی‌گذارد تا جای ممکن حس شکست یا مغلوب شدن را تجربه کنید و وجود آنها به شما یادآوری می‌کند که تنها نخواهید بود و در سختی‌ها و فشارها می‌توانید به آنها تکیه کنید.


خودتان را سرگرم کنید

همانطور که می دانید افرادی که بیکار هستند و در عین حال افسرده، بیشتر تمایل دارند در خانه بمانند و استراحت کنند، شاید فکر می کنند زمانی که بیکارند در واقع نباید کار خاصی در طول روز انجام دهند. ثبت آگهی

اما بهتر است بلند شوید، به خواب‌تان غلبه کنید و مکان‌هایی را پیدا کنید که به همکار داوطلب نیاز دارند (مثل گروه هایی که داوطلبانه به پاکیزگی منابع طبیعی و محیط زیست کمک می‌کنند) و خود را ملزم کنید حداقل دو الی سه مرتبه در هفته به آنجا بروید.

چرا که تحقیقات نشان داده شرکت کردن در کارهای داوطلبانه نقش بسزایی در کاهش علائم افسردگی دارد و حس توانمندی را به شما القا می‌کند. ناگفته نماند که شرکت‌ در کار‌های داوطلبانه مانعی برای پیدا کردن شغل مورد نظرتان محسوب نمی‌شوند، بلکه به تسریع آن و روحیه گرفتن شما کمک شایانی می‌کند.


برنامه ریزی کنید و به آن پایبند بمانید

شما نباید تمام انرژی و وقت خود را صرف پیدا کردن شغل کنید، اگر این طور باشد نشان می‌دهد که برنامه مناسبی برای زندگی ندارید. شما باید سعی کنید از خودتان بیشتر مراقبت کنید و زمان‌های بیشتری در کنار خانواده بگذرانید .

در واقع اگر یک روال و برنامه روتین روزانه داشته باشید و در این برنامه کارهایی که علاقه زیادی به انجام آنها دارید (مثل ورزش، نقاشی، موسیقی و ...) بیشتر مدنظر قرار دهید و با تمام وجود به آن پایبند باشید تبدیل به یک انسان باانگیزه و هدفمند خواهید شد.


خودتان را کنترل کنید

یکی از مهم ترین مسائلی که در مصاحبه باید رعایت کنید این است که هیچ وقت و هیچ وقت شرایط روحی‌تان (مثل احساس غم و افسردگی) را برای مصاحبه‌کننده تشریح نکنید. حتی اگر واقعاً در حال گذراندن دوره‌ای از افسردگی هستید چنان خویشتن‌دار باشید که جو مثبتی در مصاحبه شما حاکم باشد. زیرا همانطور که می دانید این هیجانات منفی کاملاً گذرا هستند و شما با این کار فقط ذهنیت مصاحبه‌ کننده را نسبت به خود و عملکردتان تاریک و کور می کنید.

پس خود را ملزم کنید که تحت هر شرایطی مسائل روحی و خصوصی‌تان رو بازگو نکنید. شما زمانی می توانید راجع به بزرگترین چالش زندگی‌تان و چگونگی مدیریت آن صحبت کنید که دیگر در شرایط روحی بد یا افسردگی نباشید. زیرا اگر فرصتی پیش آید که بتوانید راجع ‌به این تجربه‌ بزرگ صحبت کنید تاثیر بسیار مثبتی را در ذهن مصاحبه کننده خواهید گذاشت. این مسئله او را متقاعد می‌کند که شما با وجود یک چالش بزرگ و مدیریت صحیح آن چقدر با انگیزه هستید و شرایط پیشرفت در کار را خواهید داشت پس شما بهترین گزینه برای انتخاب هستید.


از خودتان مراقبت کنید

همانطور که تا اینجای کار بحث کردیم، فرآیند یا روند جستجوی شغل یک روند طولانی و پر فراز و نشیب است و تنها نکته ای که همواره باید مد نظرتان باشد این است که سعی کنید از خودتان مراقبت کنید و با خود مهربان باشید.

با دوستان خود بیرون بروید، غذای مورد علاقه‌تان را بخورید، نمایش و فیلم دلخواه‌تان را تماشا کنید، کتاب بخوانید، پیاده‌رویی و ورزش کنید. در واقع این عوامل تا حدودی از استرس و اضطراب شما را می‌کاهد.

اگر در حال حاضر هیجاناتی هر چند منفی را در زندگی خود تجربه می‌کنید پیوسته به یاد داشته باشید که نه کم ظرفیت هستید و نه ضعیف بلکه شما انسانی هستید توانمند و متغیر.

دوست داریم نظر شما رو هم در رابطه با این مقاله بدونیم :)

آخرین آگهی های شغلی

بازاریاب پخش روغن موتور پاهنگ
حسابدار پخش روغن موتور پاهنگ
حسابدار آسایش اندیشان صنعت
بازاریاب تلفنی پلاک پارت
بازاریاب حضوری پلاک پارت
انباردار پلاک پارت
کارگر فنی انبار پلاک پارت
پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29  اسفند 1402)
23 اسفند 1402

پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29 اسفند 1402)

در این متن، به بررسی حقوق و دستمزد پایه در سال 1403، و مقایسه آن با پایه حقوق سال 1402 خواهیم پرداخت.


مطالعه بیش‌تر
ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم
24 آبان 1402

ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم

بیمه بیکاری، یک نظام حمایتی است که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود تا افرادی که به دلایلی از شغل خود اخراج شده‌اند یا بیکار شده‌اند، تأمین مالی شوند. هدف از این نوع بیمه ایجاد امنیت مالی برای افراد بیکار است.


مطالعه بیش‌تر
آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی
21 آبان 1402

آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی

آزادسازی مدرک تحصیلی توسط کاریابی فرآیندی است که در آن دانش‌آموختگانی که از دانشگاه‌های دولتی تحصیل رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند اصل مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه محل تحصیل‌شان دریافت کنند.


مطالعه بیش‌تر
انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب
27 بهمن 1401

انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب

یافتن یک مسیر شغلی مناسب و طراحی کردن آینده حرفه‌ای خود از مهمترین تصمیماتی است که برای یک فرد در زندگی اتفاق می‌افتد. انتخاب شغل مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به زندگی شغلی و شخصی موفق‌تری برسید.


مطالعه بیش‌تر
چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم
29 تیر 1401

چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم

رزومه ساز یک ابزار ضروری برای اقدام در بدست آوردن شغل مورد نظر است. ساخت این رزومه هر قدر باکیفیت و حرفه‌ای انجام شود و شامل موارد قابل توجه‌ای از تجارب باشد، احتمال موفقیت متقاضی شغل را برای استخدام بالا می‌برد.


مطالعه بیش‌تر
نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل
21 تیر 1401

نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل

کارفرماها در استخدام نیروی ماهر به دنبال سه اصل هستند؛ کارجو چه شغل‌هایی داشته است؟ چه تجربیاتی داشته است؟ و چرا این شغل‌ها را برای خود انتخاب کرده است؟ بسیاری از رزومه‌ها بی‌معنی و غیرقابل درک هستند، شما باید تلاش کنید تا یک رزومه ایده آل تنظیم کنید. برای نوشتن یک رزومه حرفه‌ای به شما توصیه می‌کنیم تا مراحل زیر را دنبال کنید.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر