نکته‌هایی برای مصاحبه تلفنی در دوران قرنطینه

نکته‌هایی برای مصاحبه تلفنی در دوران قرنطینه

شاید هیچ چیز شیرین‌تر از دریافت یک بازخورد خوب، بعد از فرستادن رزومه برای گرفتن موقعیت شغلی مورد علاقه نباشد. آماده کردن رزومه، انگیزه‌نامه، پرکردن فرم‌های مربوطه و بسیاری از کارها را انجام می‌دهید تا در نهایت به قسمت دیدار با مسئول استخدام یا مصاحبه تلفنی برسید.

خب این روزها تمام مردم در سراسر جهان با مشکل جدیدی به نام بیماری کرونا مواجه هستند و قبل از این که ذهن و وقت خود را درگیر این مشکل کنیم، بهتر است به فکر راه چاره باشیم‌ و در مورد مصاحبه کاری و استخدام در دوران قرنطینه از روش‌های جدید استفاده کنیم. آگهی های شغلی

پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که دستپاچه شوید و در مورد نحوه مصاحبه کاری هیجان‌زده شوید، از پیش‌ نیازهای یک ارائه خوب و بهترین روش مصاحبه در قرنطینه، در این مقاله اطلاعات کسب کنید. در ادامه فهرست کاملی از نکات قابل ذکر را برای یک مصاحبه تلفنی خوب بیان می‌کنیم تا موفقیت شما را تضمین کند.

نکاتی که باید قبل از شروع مصاحبه استخدام رعایت شوند:

در مورد جزئیات مصاحبه کاملا اطلاعات به دست آورید. منظور از جزئیات تمام موارد زیر هستند:

زمان یا محدوده زمانی که مصاحبه‌کننده با شما تماس خواهد گرفت.

چه کسی با شما صحبت خواهد کرد و وظیفه او در سازمان استخدام‌کننده چیست، اگر مصاحبه‌کننده‌ها بیش از دو نفر هستند در مورد ترتیب مصاحبه برنامه‌ریزی کنید.

با چه شماره‌ای و به کدام شماره شما تماس خواهند گرفت.

بهتر است راه‌های ارتباطی دیگر را هم در دست داشته باشید که اگر مصاحبه تلفنی با یک شماره به هم خورد این مصاحبه ادامه پیدا کند، برای مثال ایمیل یا شماره اصلی استخدام‌کننده را به دست آورید.

بهتر است این را در نظر داشته باشید که طبیعی است اگر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان یا نحوه مصاحبه، با ارسال یک ایمیل اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

تحقیق کنید و در مورد مصاحبه کاری بیشتر بدانید

با آرامش و بدون داشتن هیجان کاذب، آمادگی خود را افزایش دهید، بیشتر افراد مصاحبه آخر را جدی نمی‌گیرند و با سهل‌انگاری، موقع پاسخ دادن به سوالات دچار لکنت می‌شوند. ابتدا نگاه کلی به مواردی که در حین مصاحبه تلفنی پرسیده خواهد شد، بیاندازید و درباره این که مصاحبه‌کننده دقیقا چه چیزی ممکن است بپرسد، دید کلی داشته باشید.

پس از این می‌توانید با سرزدن به وب‌سایت شرکت یا بخش شبکه‌های اجتماعی آن‌ها و مطالب مرتبط، تجربه خود را درباره سوالات مصاحبه بالا ببرید.

پاسخ‌های خود به سوالات احتمالی را تمرین کنید حتی پشت تلفن

نکته مهم بعدی این است که سوالات متعدد احتمالی را فهرست کنید و آن‌ها را تمرین کنید. سعی کنید تا جایی که می‌توانید این دایره سوالات را بالا ببرید و برای آخر مصاحبه دو یا سه سوال را برای خود آماده کنید تا از مصاحبه‌کننده بپرسید.

باید دقت داشت که یک مصاحبه تلفنی خوب، تنها آموختن سوالات و پاسخ آن‌ها نیست بلکه نحوه انتقال مفهوم و تاثیر جواب‌های شما مهم هستند، برای کسب توانایی هنگام مصاحبه در قرنطینه، روش خوب این است که با یکی از دوستان خود تلفنی تمرین کنید.

میزان حقوق درخواستی خود را از قبل در ذهن داشته باشید

این مورد ممکن است در طول مصاحبه استخدام شما پیش بیاید و بهتر است جواب هوشمندانه‌ای برای آن داشته باشید اما اگر حرفی از میزان حقوق نشد، منتظر فرصت دیگری باشید تا آن را بیان کنید.

یک برگه برای مواقع ضروری و پرینتی از رزومه و اطلاعات ضروری کنار دستتان باشد

مطمئنا نیاز نیست تمام موارد مصاحبه تلفنی را در ذهنتان جای دهید به علاوه مصاحبه از طریق تلفن مزیتی دارد که شما می‌توانید یادداشت‌های ضروری را جلوی خود داشته باشید، همچنین ممکن است، هنگام رویارویی با بعضی از پرسش‌ها ذهن شما دچار آشفتگی شود پس بهتر است همیشه یادداشتی در دست شما باشد.

ابزارهایی مورد نیاز را آماده کنید، این ابزارها شامل موارد زیر هستند:

  • شارژر
  • هدفون
  • نوت‌پد یا لپ‌تاپ به همراه قلم 
  • یک بطری آب
  • احتمالا ابزاری که برای افزایش تمرکزتان کمک کند مانند مکعب روبیک

لباس رسمی داشته باشید

درست است که مصاحبه تلفنی به دلیل امکان استفاده از لباس راحت، جالب به نظر می‌رسد اما لباس رسمی اعتماد به نفس شما را حین مصاحبه افزایش می‌دهد، پس بهتر است در طول مصاحبه استخدام در دوران قرنطینه ظاهری حرفه‌ای و مناسب داشته باشید.

مکان آرام، راحت و مناسبی را برگزینید

این مورد در خانه به معنی حضور در یک اتاق ساکت و دنج است و در محیط کاری می‌تواند اتاق کنفرانس یا استراحت باشد. حتی می‌توان داخل اتومبیل یا یک کافی‌شاپ آرام را انتخاب کرد. به هر حال بهتر است، هر جایی که برای مصاحبه تلفنی در دوران قرنطینه انتخاب می‌کنید، رفت‌و‌آمد و سر‌و‌صدای کمی داشته باشد. ثبت آگهی

عوامل به وجود آورنده حواس‌پرتی را تا حد امکان کاهش دهید

این مورد دقیقا مرتبط با محل انتخاب‌شده برای مصاحبه استخدام در دوران قرنطینه است. سعی کنید در تقویم، ساعت و روز مصاحبه را علامت بزنید و به بقیه اعلام کنید تا کسی مزاحم نشود و در اتاقی که داخلش هستید را قفل کنید.

بهتر است، نوتیفیکیشن‌های گوشی و لپ‌تاپ را هم خاموش کنید و حین مصاحبه استخدامی از هدفون استفاده کنید.

بهتر است سناریوهای پیش‌بینی نشده را در نظر داشته باشید

ممکن است دستگاه شما از کار بیافتد، هنگام مصاحبه کسی وارد اتاق شود یا کلا دچار حواس‌پرتی شوید، همه‌وهمه از مواردی هستند که ممکن است در مصاحبه تلفنی اتفاق بیافتد پس با تجربه عمل کنید و ابزار لازم را کنار خود داشته باشید تا شرایط را مدیریت کنید.

پیام تلفنی خوبی تنظیم کنید و از کارکرد مناسب تلفن خود مطمئن شوید

در مصاحبه استخدامی کسی که با شما تماس می‌گیرد، شاید علاقه‌ای نداشته باشد با رد تماس مواجه شود اما اگر شرایطی پیش بیاید که نتوانید به تماس پاسخ دهید بهتر است، مصاحبه‌کننده با پیام مودبانه و حرفه‌ای روبه‌رو شود، همچنین اطمینان از عملکرد مناسب تلفن از ضروریات قبل از مصاحبه است.

نکاتی که بهتر است هنگام مصاحبه استخدامی رعایت شوند:

محکم و با صلابت شروع کنید

برای شروع مصاحبه تلفنی بهتر است پس از دو یا سه بار زنگ خوردن پاسخ دهید و با جملاتی مانند: شما با ... صحبت می‌کنید ، من ... هستم، تشکر از تماس شما یا خوشحال هستم با شما صحبت می‌کنم شروع کنید. استفاده از جملات مناسب، حرفه‌ای بودن و توانایی شما را القا می‌کند.

صحبت‌های بی عیب‌و‌نقص داشته باشید و هوشمندانه از وقفه‌ها کمک بگیرید

مطمئنا لازم نیست در ابتدا سر اصل مطلب بروید. با مکالمه‌های ساده شروع کنید، حتی می‌توانید در مورد آب‌و‌هوا صحبت کنید. جمله‌های کوتاه و بامفهوم، روشی مودبانه و خوب برای برقراری ارتباط با مصاحبه‌کننده هستند، همچنین در صورت وقوع مشکل خاصی به آرامی می‌توانید آن را توضیح دهید.

به دلیل مصاحبه تلفنی، وجود وقفه‌های کوتاه بین پاسخ‌گویی اجتناب‌‌ناپذیر است و روش هوشمندانه‌ای است که می‌توانید از آن برای مهیا کردن یک پاسخ خوب کمک بگیرید.

آرام اما با شوق و ذوق صحبت کنید و برای پاسخی مناسب، خوب به سوالات گوش دهید

بهتر است در حین صحبت آرام و شمرده، سعی کنید، صدای شما با انرژی جلوه کند. برای این کار، شاید لازم باشد در تن صدا و نحوه ادای کلمات بیشتر دقت کنید. توجه داشته باشید که هر سوال را به دقت گوش کنید؛ چون درخواست‌های زیاد برای دوباره پرسیدن سوالات، ممکن است موجب آزردگی مصاحبه‌کننده شود.

نکاتی که بهتر است پس از مصاحبه رعایت شوند:

با بیان تمامی نکات فوق، به عنوان یک فرد حرفه‌ای بهتر است پس از انجام مصاحبه تلفنی سریعا نکات مهم را نت‌برداری و مرور کنید، همچنین بسیار مهم است که با ارسال پیامی از انجام مصاحبه تشکر کنید. اگر بعد از چند روز در مورد نتیجه مصاحبه استخدام خبری دریافت نکردید، زیاد سخت نگیرید. شاید فرایند بررسی، طولانی بوده است اما می‌توانید با ارسال یک ایمیل، علاقه‌مندی بیشتر خود را برای کسب اطلاعات درباره وضعیت مصاحبه بیان کنید.

منبع:

https://www.themuse.com/advice/phone-interview-tips-preparation


دوست داریم نظر شما رو هم در رابطه با این مقاله بدونیم :)

آخرین آگهی های شغلی

کارمند پی ال سی تهران
پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29  اسفند 1402)
23 اسفند 1402

پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29 اسفند 1402)

در این متن، به بررسی حقوق و دستمزد پایه در سال 1403، و مقایسه آن با پایه حقوق سال 1402 خواهیم پرداخت.


مطالعه بیش‌تر
ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم
24 آبان 1402

ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم

بیمه بیکاری، یک نظام حمایتی است که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود تا افرادی که به دلایلی از شغل خود اخراج شده‌اند یا بیکار شده‌اند، تأمین مالی شوند. هدف از این نوع بیمه ایجاد امنیت مالی برای افراد بیکار است.


مطالعه بیش‌تر
آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی
21 آبان 1402

آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی

آزادسازی مدرک تحصیلی توسط کاریابی فرآیندی است که در آن دانش‌آموختگانی که از دانشگاه‌های دولتی تحصیل رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند اصل مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه محل تحصیل‌شان دریافت کنند.


مطالعه بیش‌تر
انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب
27 بهمن 1401

انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب

یافتن یک مسیر شغلی مناسب و طراحی کردن آینده حرفه‌ای خود از مهمترین تصمیماتی است که برای یک فرد در زندگی اتفاق می‌افتد. انتخاب شغل مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به زندگی شغلی و شخصی موفق‌تری برسید.


مطالعه بیش‌تر
چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم
29 تیر 1401

چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم

رزومه ساز یک ابزار ضروری برای اقدام در بدست آوردن شغل مورد نظر است. ساخت این رزومه هر قدر باکیفیت و حرفه‌ای انجام شود و شامل موارد قابل توجه‌ای از تجارب باشد، احتمال موفقیت متقاضی شغل را برای استخدام بالا می‌برد.


مطالعه بیش‌تر
نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل
21 تیر 1401

نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل

کارفرماها در استخدام نیروی ماهر به دنبال سه اصل هستند؛ کارجو چه شغل‌هایی داشته است؟ چه تجربیاتی داشته است؟ و چرا این شغل‌ها را برای خود انتخاب کرده است؟ بسیاری از رزومه‌ها بی‌معنی و غیرقابل درک هستند، شما باید تلاش کنید تا یک رزومه ایده آل تنظیم کنید. برای نوشتن یک رزومه حرفه‌ای به شما توصیه می‌کنیم تا مراحل زیر را دنبال کنید.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر