برند کارفرمایی چیست؟

برند کارفرمایی چیست؟

برند کارفرمایی را می‌توان تمامی ویژگی‌های یک سازمان یا شرکت کارفرما در نظر کارکنان و افراد داوطلب برای حضور در آن سازمان دانست. در واقع برند درخور ویژگی‌ها و خصوصیاتی را در ذهن افراد تداعی می‌کند که آن‌ها به سمت شرکت جذب شوند و تصمیم به همکاری با آن بگیرند. این ویژگی‌ها شامل تعامل مناسب بین کارکنان، اخلاق حرفه‌ای کارکنان و مدیران و محیط کاری مناسب هستند.

اکنون اهمیت برندسازی بیشتر شده است چرا که تلاش‌های زیادی برای جذب استعدادهای مختلف برای سازمان‌ها وجود دارد و این مهم زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که فرد ناظر بیرونی ویژگی‌های قابل توجهی را از سازمان کارفرما ملاحظه کند و به سمت آن سوق پیدا کند. این تلاش‌ها برای جذب افراد با استعداد در بعضی از موقعیت‌های شغلی بیشتر نمود پیدا می‌کند و دغدغه‌های مدیریت سازمان و افراد مسئول استخدام را دوچندان می‌کند که از آن جمله می‌توان به بخش فناوری، حوزه درمان و مدیران ارشد اشاره کرد. آگهی های شغلی

برند سازی کار فرمایی سه هدف مهم جلب توجه، استخدام و حفظ کردن افراد با استعداد و خلاق را دنبال می‌کند. برند درخور نه تنها در جذب نیروهای جدید می‌تواند بهره وری داشته باشد بلکه قادر است به بازاریابی موفق و حفظ کارکنان کنونی نیز منجر شود. این موضوع تکیه اساسی به فرهنگ درون سازمانی و روابط کاری درون شرکت دارد به طوری که در صورت القای حس مثبت از کار کردن در سازمان، افراد موفق ناخودآکاه به سمت برند ایجاد شده کارفرما تمایل پیدا می‌کنند.

روش ‌های ساخت برند کارفرمایی

برای شروع و تلاش برای ساخت برند کارفرمایی اصلی‌ترین نکته تمرکز و حفظ کارکنان کنونی و ترویج فرهنگ داخلی سازمان است. سپس می‌توان کارکنان ناکارآمد را با نیروهای با استعداد خارجی جایگزین کرد، البته نخست باید به کارکنان فرصت تطبیق با قوانین شرکتی را داد و در صورت دریافت نکردن پاسخ مناسب، رویه‌های موفقیت سازمان نباید فدای خواسته‌های افراد انگشت‌شمار شود. ساخت هر برند با ویژگی‌های عالی، مستلزم نظم در عمل، تمرکز روی رشد برند و هشیاری بسیار زیاد است. فهم و درک نحوه برقرارکردن ارتباط کارفرما با مخاطبان چیزی است که هشیاری و تیزبینی مناسبی را نیاز دارد و نظم و تمرکز روی این ارتباط منجر به رشد سریع و شناساندن بهتر برند می‌شود.

انتخاب مدیران لایق یکی دیگر از مواردی است که همواره روی آن تاکید می‌شود و افراد بیرونی سازمان توجه زیادی به آن دارند. افراد داوطلب، یک موقعیت شغلی را برای کار با تیم مدیریتی توانا انتخاب می‌کنند و در صورت ضعف در این بخش، افراد به سمت کارفرماهای دیگر سوق پیدا می‌کنند. نکته بعدی، تجلیل و ارزش دادن به مشتریان قدیمی است که این کار باعث افزایش اعتبار و جلب نظر مشتریان جدید می‌شود. 

یکی از بهترین راه‌ها برای رشد برند کار فرما استفاده از تصاویر و مولتی‌مدیا از جلسات، تجلیل‌ها، جوایز و رویدادهای مثبت دیگر و اشتراک آن‌ها با مخاطبان است که در بخش بعدی توضیح داده می‌شود. ارتباط کلامی و برگزاری جلسات سخنرانی هم از جمله مواردی است که می‌تواند در معرفی برند کارفرماها نقش مهمی داشته باشد.

روش‌های پیشرفت و رشد برند برای دید عموم

بستر بسیار مناسب برای پیشرفت و رشد برند، شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت است، جایی که سازمان قادر خواهد بود محتوای خود را از طریق سه نوع اخبار استخدامی، پیشرفت‌های حاصله و اخبار و قوانین درون‌سازمانی ارائه کند. نکته بسیار مهمی که نخست در رابطه با معرفی برند از طریق شبکه‌های مجازی وجود دارد، شناسایی و انتخاب بستر مناسب است چون این مورد باید براساس رویه‌ها، اهداف و خدمات سازمانی کار فرما گزینش شود و تمرکز روی یک شبکه اجتماعی که مخاطبان سازمان مورد نظر در آن حضور ندارند کاری عبث و بیهوده خواهد بود.

از طریق امکانات موجود در شبکه‌های مختلف اجتماعی، صاحب برند قادر است از طریق رو‌ش‌های خوبی مانند معرفی محصول جدید، همکاری‌های انجام شده یا حتی اقدامات خیریه به شناساندن برند خود بپردازد. تهیه گزارش‌های تصویری از یک روز کاری در شرکت و به اشتراک گذاشتن صحبت‌های مثبت کارکنان نیز، دید خوبی از رفتارها و فرهنگ درون سازمانی به مخاطبان ارائه می‌کند.

مزایای ساخت برند کارفرما

برند کارفرما در صورتی که درست تعریف شده باشد، مزایای بسیار خوبی را برای سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. این مزایا مستقیما روی کاهش هزینه‌ها، کاهش زمان صرف‌شده و تلف‌شده برای استخدام همچنین افزایش اعتبار و بهره‌وری سازمان تاثیر می‌گذارد. 

جذب استعدادها

معرفی برند کارفرمایی به شکل مناسب و از طریق بسترهای معروف و دارای مخاطب زیاد، در عمل با شناساندن فرهنگ و مدیریت سازمان و ایجاد تبلیغ گسترده درک صحیحی به مخاطبان به ویژه افراد خلاق و با استعداد می‌دهد. برای هر شرکت یا گروه کاری که تازه تاسیس شده است، اصل مهمی وجود دارد و آن گرفتن افرادی است که در مسیر موفقیت و ارتقای کیفیت کارها به آن‌ها کمک کنند. 

برند کار فرما و شناساندن هوشمندانه آن از روش‌های صحیح و آزمایش‌شده چیزی است که توجه افراد داوطلب موقعیت‌های شغلی را مورد هدف قرار می‌دهد و این روش مناسبی برای جذب افراد شایسته برای استخدام است.

کمک به فرآیند استخدام و کاهش هزینه‌ها

اگر روی رشد و توسعه برند کار فرمایی زمان و تلاش بسزایی صرف شده باشد، باعث معرفی سازمان و جلب توجه حداکثری بین داوطلبان می‌شود. با این کار سازمان به منبع عظیمی از داوطلبان دسترسی پیدا می‌کند که این کار دست مسئولان استخدام را برای انتخاب افراد باز می‌گذارد. همچنین به دلیل شناخته‌شدن برند کارفرما، شما هزینه کمتری برای استخدام نفرات صرف خواهید کرد که این نکته را تحقیقات مختلف تایید می‌کنند. ثبت آگهی

افزایش اعتبار در مقابل دیگر کارفرماها

تعیین برند مناسب و جالب توجه چیزی است که در صورت قدم برداشتن برای ساخت آن، فرهنگ درون‌سازمانی و ارتباط کاری یک شرکت و سازمان را نمایش می‌دهد و این کار باعث ایجاد تمایز و افزایش اعتبار در مقایسه با سایر رقبا می‌شود. با توجه‌کردن به بحث برندسازی، اعتبار سازمان نه تنها در برابر دیگر کارفرماها بالا می‌رود بلکه در نگرش افراد درون‌سازمانی و داوطلبان استخدام نیز تغییر مثبتی به وجود خواهد آمد.

افزایش بهره‌وری و بازدهی

افزایش اعتبار و تغییر ذهنیت مثبت کارکنان درون‌سازمانی منجر به افزایش میزان تعهد کارکنان و انگیزه آنان برای انجام وظایف محول‌شده می‌شود. این میزان تعهد، بهره‌وری و بازدهی بیشتری را هم برای کارفرما به دنبال خواهد داشت. نکته بعدی این است که تعهد و انگیزه به وجود آمده منجر به ایجاد ثبات در حضور کارکنان می‌شود و در نتیجه هزینه‌های زیاد استخدام مجدد افراد جدید کاهش می‌یابد.

سخن آخر

نمایش فرهنگ درون سازمانی هر شرکتی در مقایسه با شرکت دیگر متفاوت است. در واقع باید گفت فرهنگ و رویه‌های جاری هر محلی می‌تواند براساس اهداف و خدمات آن سنجیده شود. برند کار فرمایی شهرت یک سازمان را نشان می‌دهد و طبیعی است که برای معرفی برند و کسب اعتبار، در ابتدا باید مسیر درست و محل تمرکز شناسایی شود که براساس نوع مخاطبان و خروجی سازمان، بستر مناسب آن انتخاب می‌شود.

ساخت یک برند کارفرما قوی تنها متکی به تلاش تعداد اندکی از منابع انسانی نیست و تلاشی گروهی را می‌طلبد. هر فردی دورن سازمان نشان‌دهنده و نماینده برند است و رفتار و رابطه‌های موجود، در معرفی برند و ایجاد اعتبار موثر هستند.

منبع:

https://www.themuse.com/advice/repelling-talent-employer-brand-strategy

https://www.themuse.com/advice/every-question-youve-ever-wanted-to-ask-about-employer-brandinganswered


دوست داریم نظر شما رو هم در رابطه با این مقاله بدونیم :)

آخرین آگهی های شغلی

بازاریاب تلفنی پلاک پارت
بازاریاب حضوری پلاک پارت
انباردار پلاک پارت
کارگر فنی انبار پلاک پارت
کارگر خط تولید شرکت پرشین صنعت بهاستان
کارگر خدمات فراورده های گوشتی آندره
کارگر خط تولید فراورده های گوشتی آندره
پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29  اسفند 1402)
23 اسفند 1402

پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 (ویرایش 29 اسفند 1402)

در این متن، به بررسی حقوق و دستمزد پایه در سال 1403، و مقایسه آن با پایه حقوق سال 1402 خواهیم پرداخت.


مطالعه بیش‌تر
ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم
24 آبان 1402

ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار و مدارک لازم

بیمه بیکاری، یک نظام حمایتی است که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود تا افرادی که به دلایلی از شغل خود اخراج شده‌اند یا بیکار شده‌اند، تأمین مالی شوند. هدف از این نوع بیمه ایجاد امنیت مالی برای افراد بیکار است.


مطالعه بیش‌تر
آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی
21 آبان 1402

آزادسازی مدرک تحصیلی از طریق کاریابی

آزادسازی مدرک تحصیلی توسط کاریابی فرآیندی است که در آن دانش‌آموختگانی که از دانشگاه‌های دولتی تحصیل رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند اصل مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه محل تحصیل‌شان دریافت کنند.


مطالعه بیش‌تر
انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب
27 بهمن 1401

انتخاب و طراحی مسیر شغلی مناسب

یافتن یک مسیر شغلی مناسب و طراحی کردن آینده حرفه‌ای خود از مهمترین تصمیماتی است که برای یک فرد در زندگی اتفاق می‌افتد. انتخاب شغل مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به زندگی شغلی و شخصی موفق‌تری برسید.


مطالعه بیش‌تر
چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم
29 تیر 1401

چگونه از رزومه ساز برای ساخت یک رزومه درخشان استفاده کنیم

رزومه ساز یک ابزار ضروری برای اقدام در بدست آوردن شغل مورد نظر است. ساخت این رزومه هر قدر باکیفیت و حرفه‌ای انجام شود و شامل موارد قابل توجه‌ای از تجارب باشد، احتمال موفقیت متقاضی شغل را برای استخدام بالا می‌برد.


مطالعه بیش‌تر
نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل
21 تیر 1401

نکاتی مهم برای نوشتن یک رزومه ایده آل

کارفرماها در استخدام نیروی ماهر به دنبال سه اصل هستند؛ کارجو چه شغل‌هایی داشته است؟ چه تجربیاتی داشته است؟ و چرا این شغل‌ها را برای خود انتخاب کرده است؟ بسیاری از رزومه‌ها بی‌معنی و غیرقابل درک هستند، شما باید تلاش کنید تا یک رزومه ایده آل تنظیم کنید. برای نوشتن یک رزومه حرفه‌ای به شما توصیه می‌کنیم تا مراحل زیر را دنبال کنید.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت دوم)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر
6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)
23 تیر 1400

6 راهکار برای سازگاری با تغییرات کاریابی در دنیا (قسمت اول)

در این مقاله فکروکار قصد داریم تغییرات گسترده‌ای را که پس از گسترش ویروس کرونا در سال 2019 در دنیای کار اتفاق افتاد بررسی کنیم. شیوع این ویروس همه ابعاد بازار کار و همه صنایع و مشاغل را دستخوش تغییر کرد؛ از شیو‌ه‌های کاریابی و استخدام گرفته تا سبک‌های اشتغال و رونق و کسادی صنایع مختلف. با این وجود، باید بتوانیم پا به پای این تغییرات پیش برویم تا از بازار کار جهانی عقب نمانیم.


مطالعه بیش‌تر